Re: [OT] pqmagic + error 111,113

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Thu 01 Jan 2004 - 14:27:04 MET

Użytkownik "tomek z" <tomek_zakrecki_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bt14lv$pts$1_at_SunSITE.icm.edu.pl
> Mam hdd 40GB .. na nim
> windows xp 7GB
> media 20 pare GB
> rozszerzona
> na ktorej dwie partycje reiser i jedna swap (slackware)
>
> Pod windowsem pqmagic pokazuje mi blad 111 i 113 .. ze niby partycje
> na siebie nachodza .. i caly dysk jest na zolto ..
> Nie wiem jak to naprawic .. bo pqmagic niby cos probuje i naprawia ..
> a potem pisze ze nie moze zidentyfikowac literek dyski (pewnie chodzi
> o partycje linuxa) ..

1. Nie używaj Partition Magic. Lepszym programem jest IMHO BootIt
http://www.terabyteunlimited.com, choć nie jest tak wygodny jak PM.
2. Unikaj zakładania partycji spod Linuksa (być może to było przyczyną
problemu).
3. Uruchom BootIt (nie instaluj) i prześledź komunikaty o błędach. Co
proponuje.
4. Docelowo powinieneś prawdopodobnie użyć funkcji "Recalc V-CHS"
dostępnej we właściwościach partycji extended. Być może trzeba także
zmniejszyć partycję 20 GB - ale nie podajesz żadnych szczegółów, więc
trudno coś doradzić.
5. Dokładny listing partycji uzyskasz programem Display Partition
Information http://www.terabyteunlimited.com/downloads/PARTINFO.ZIP
6. Przed wprowadzeniem zmian zrób kopię MBR (menu Backup).

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/