Re: monitor

Autor: strOOs (stroos83-CUT-_at_go2.pl)
Data: Fri 26 Dec 2003 - 10:50:53 MET

"lasica :P" <nicop_at_go2.pl> wrote in message
> zamierzam kupic monitor ale sie za bardzo na tym nie znam
> czym powinienem sie kierowac jakimi parametrami
> interesuje mnie 17 ' lub 19 ' ( jak by mozna to jakie parametry sa
nailepsze

Patrzac w testy "cudownego" Chip'a i na wlasna opinie, to za najwyzsza cene
otrzymujesz "wodotryski" :)
Np. Samsung (ktory akurat wygral dosc uczciwie) ma opcje kontroli obrazu nie
z OSD, a z kompa przez soft. Fajna sprawa, ale po co;)
Ja mam Fujitsu 19" i jestem zadowolony za minimum stawki :) W podobnej cenie
mozna gdzies bylo dostsc Hyundai bodajze (niecale 800zl). Nie ejst to
monitor w pelni plaski (polowicznie wyplaszczany), czyli lekko kulisty, ale
nie tak az mocno jak kiedys. Wiecej mi do szczescia nie potrzeba:)
Wracajac do monitorow, to wszystkie maja dzis te same parametry, sa 2-3
rodzaje kineskopow na caly swiat, wiec glownie zalezy to od tego ile chcesz
wydac i na czym Ci najbardziej zalezy. Mi zalezalo na cenie i
funkcjonalnosci - nie jestem profesjonalnym grafikiem w koncu:)

A ogolnie monitor powiniem chociazby w przyblizeniu miec takie paramerty:
Rodzielczosc max: 1600x1200 @ 60-70Hz
Rodzielczosc zal: 1280x1024 @85Hz i w gore
Plamka: < 0,28mm
i czytelny OSD.