Re: Mulenie podczas kopiowania danych via LAN

Autor: Marcin Wojtczuk (we-steal-from-artists_at_riaa.com)
Data: Thu 25 Dec 2003 - 03:01:34 MET

Wasyl claimed:
> "Dentarg" <den_at_it64.com> wrote in message
> Explorerem, ctrl+c, ctrl+v

A widzisz. Mam ten sam problem na kompie siostry. Stawiam na dwie przyczyny:
1. duża ilość straconych pakietów wywołuję lokalny DoS na windows
2. co głupsze windowsy (2k i xp) mogą negocjować kto będzie PDC dla domeny
zanim transfer się rozpocznie i robić to do skutku. Jak po drugiej stronie
jest samba z blokadą przejęcia domeny to windows głu pie je.

Co do punktu 1. to możliwymi przyczynami są: sypiący się hub, karty sieciowe
lub kabel, za długi kabel, kabel który nie wytrzymuje tak naprawdę obciążenia
sieciowego do którego był zrobiony, idiotyczni klienci wpięci w tego samego
huba (odpowiadający masowo na ten transfer albo negocjację PDC np.) wywołujący
konflikty (i lampka collision na hubie miga).

Możliwe jest też że 1 i 2 ze sobą współgrają, tzn. negocjacja PDC wywołuje
kolizje a więc straty pakietów a głupie windowsy zaczynają słać pakiety aż
huczy.

Generalnie windows+sieć == porażka. Samba dawno już przegoniła tzw. Otoczenie
Sieciowe w wykonaniu Microsoft. Odpaliłem knoppixa u siosty i transfery po tym
samym kablu jak złoto. Jak małomiekki nie poprawi czegoś w nowym systemie to
ludzie chyba nie wytrzymają w końcu i zaczną palić płyty z windowsem
skandując 'windows musi odejść'.

--
          Marcin Wojtczuk
 [ http://www.stringi.com/viper ]