Re: win2k i photoshop wisi :( [wiem ze bylo, dlugie]

Autor: BrunoJ (brunojj.SKASUJ_at_gazeta.pl)
Data: Tue 23 Dec 2003 - 17:41:58 MET

> mam problemik i chcialbym uzyskac jakis rzeczowe porady.
> W skrocie photoshop zwiesza mi win2k.
> Komp: p3 1Ghz, p3b-f (rev1.04/bios 1008beta), ram 2x256Kingston,G200 AGP
> win2k sp4 ang., PS 6.0.1 ang.
> obczytalem juz troche archiwum, wiem ze p3b-f mialy problemy z PSem.
> Ale ja mam rev1.04 , czyli niby juz poprawiona. Na wszelki wypadek
> wywalilem odpowiednie pliki, ale to nic nie pomoglo.
> wina sprzetu, wiec zapodalem memtest (v3.0) na dwie noce.
> na 6 pelnych testow w pierwszy przebiegu wyskoczyl blad w tescie 6,
> w obszarze 0,1M. Pozostale przebiegi bez bledow.
> [...]
sam zaczalem watek i pewnie sam go skoncze.
Ale moze takie info powinno zostac dla potomnych.
Po dosc intensywnym szperaniu po necie i roznych newsgrupach wynika ze:
1. plyta p3b-f miala problemy z PSem do rev. 1.04 _WLACZNIE_ a nie jak
wiele razy wyczytalem w archiwum p.c.p. ze od 1.04 juz dziala dobrze.
Przy okazji moze ktos ma kopie/wydruk nieistniejacej juz stony
opisujacej naprawe tego problemu poprzez lutowanie (link ponizej).
odczytalem troche z cache googli, ale tam nie ma niestety obrazkow, a one
sa raczej kluczem przy takiej zabawie.
1.1 mimo wszystko niektorzy pisali ze przy 1.04 juz dzialalo poprawnie,
dochodza wiec dwie dodatkowe mozliwosci - procesor jest na przejsciowce
(dodatkowe zlacza, sciezki itp)
lub zasilacz nie jest zbyt stabilny (tu wg miernikow wydaje sie ok, choc
niektore napiecia sa zbyt niskie (11.8 zamiast 12, ale to powinno obleciec).

2. na jednym z niemieckich forum znalazlem info ze przy plycie
z problemami "PS bug" memtest86 sypie sie na tescie nr 6.

3. okazalo sie ze odpowiednie pliki z PSa przekopiowalem w nieodpowiednie
miejsce i program dalej je wczytywal (trzeba wyrzucic poza katalogi PSa).
Wiec moje prolemy poza tym ze zmusily mnie do ostrego testowania
sprzetu sa niczym wiecej jak klasycznym objawem "PS bug".

Troche sie uspokoilem, ale mimo wszystko nie do konca mi sie podoba taka
sytuacja. Moge przypuszczac ze podobny problem objawi mi sie w innych
programach, ktore beda ostro uzywac sprzetu...

Tutaj pytanko - czy ktos ma p3b-f z revision wyzszym od 1.04??
bo ja osobiscie nie spotkalem...

pozdrawiam
Bruno