Powazny problem !!! (plyta glowna?)

Autor: - darek - (dbi_at_wp.pl)
Data: Tue 23 Dec 2003 - 14:34:21 MET

Witam...

Na wstepie zaznacze ze dokladny opis problemu znajduje sie w moim poscie
http://groups.google.pl/groups?q=%22zawieszanie+sie+gier%22&hl=pl&lr=&ie=UTF
-8&oe=UTF-8&selm=brf8ju%241uq%241%40news.onet.pl&rnum=1
Dostalem dwie odpowiedzi [dziekuje!] w ktorych autorzy zasugerowali ze
problem tkwi w kosci RAMU. Postanowilem to sprawdzic przy pomocy ogolnie
dostepnego oprogramowania (memtest86 i gold memory). Wyniki: gold memory
znalazl 8 uszkodzonych bitow natomiast memtest nie stwierdzil zadnej
usterki. Postanowilem pozyczyc od kolegi kosc RAMu (256MB 266MHz). Komp.
podczas grania zachowywal sie normalnie (przez 1,5h grania). Kosc oddalem a
swoja zanioslem do seriwsu jako ze ma zaledwie pol roku. Kosc sprawdzono na
gold memory (ponad 40h) i nie stwierdzono errorow. Serwisant pomimo ze nie
bylo usterek wymienil mi kosc na inna (takze 256MB 333MHz) mowiac ze moze
plyta ma cos przeciwko tamtej kosci. Wrocilem do domu, zamontowalem inna
kosc ktora otrzymalem w serwisie i niestety problem zwieszki podczas gry
powrocil. Gdzie moze lezec przyczyna? Dla pewnosci zmienilem port na plycie
ale niestety problemu to nie rozwiazalo. Serwisant tel powiedzial ze
przyczyna moze byc schromolony kontroler RAMu na plycie. A moze ktos
zasugeruje inna przyczyne? Po prostu nie wiem co mam teraz zrobic i jaki
podzespol niesc ewentualnie do serwisu.

Za wszelkie zainteresowanie i rady z gory dziekuje zyczac przy okazji
wszystkim grupowiczom Wesolych Swiat i pomyslnosci w nadchodzacym Nowym 2004
Roku.

- darek -