Re: Dysk S-ATA i jego praca.

Autor: Pawel (pawelplewkaWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 22 Dec 2003 - 09:19:54 MET

> HISTORIA:
> Nabylem dysk 120GB Seagate, S-ATA, 8MB cache i ... podzielilem go sobie na
> partycje 10% / 90% (20% / 40% / 40%)
>
> PROBLEM:
> Przy wchodzeniu na jakakolwiek partycje "charczy" niepokojaco.

Ja mam 80GB Seagate SATA 8MB i też jest głośny, przy czym słychac go przy
restarcie albo obróbce dużych plików np 0.5 GB. Podczas spokojnej pracy np. z
Wordem jest niesłyszalny (ale wtedy działa cache).

Dla porównania wstawiłem stary dysk Seagate 5400 obr. 6 GB. Ten stary dysk miał
pierwotnie 3 partycje 2GB FAT16 i był super cichy. Jak pozdejmowałem te
partycje i założyłem jedną 6GB NTFS to słychać go tak samo jak ten SATA (znaczy
się głośny jest).
Ciekawe dlaczego.
System winXP.

Paweł