Re: Do użytkowników MSI K7N2 DELTA-ILSR nF2 - problem z obsługą pamięci KINGSTON DDRAM 512MB KYR400X64C3

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Fri 19 Dec 2003 - 10:48:33 MET

Użytkownik "Wojtek Dzwonek" <wojtek_dzwonek_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bruece$7ac$1_at_atlantis.news.tpi.pl...
> Cześć,
> Mam płytę MSI K7N2 DELTA-ILSR nF2, procesor PROCESOR AMD ATHLON XP 2500+
> bar
> i pamięć KINGSTON DDRAM 512MB KYR400X64C3.
>
> Ustawiłem w biosie w opcji "Advanced Chipset Features":
> System Performance [Auto]
> CPU FSB Clock [166]
>
> Płyta wykrywa prawidłowo procesor, natomiast mam problemy z pracą
> pod systemem operacyjnym (XP).
> System RESTARTUJE się w różnych momentach lub w trakcie np. działania gra
> wychodzi do systemu.
> [...]
Mam (od kilkunastu dni) bliźniaczą MSI K7N2 Delta-L (trochę uboższa w
zakresie wyposażenia od Twojej), też Athlona XP 2500+ Barton, i 512 RAMu
nieKigston. W dziedzinie zworkologii nic na płycie nie zmieniałem. W trakcie
pierwszej instalacji też kilkakrotnie zdarzył mi się restart w chwili, w
której tego nie oczekiwałem. Przy pierwszym montażu użyłem jako taśmy
kontrolerów dyskietek i dysków tradycyjnej płaskiej (ATA-100). Ponieważ
pierwszą instalację na nowym sprzęcie na ogół traktuję jak "odkrywanie
Ameryki" zbytnio tym się nie przejąłem. Wymieniłem na taśmy dostarczone z
płytą oraz wyłączyłem kartę muzyczną zintegrowaną z płytą i wstawiłem
wcześniej używaną SB 128 PCI. Opisane kłopoty zniknęły. Przyczyny
jednoznacznej nie udało mi się ustalić (a nawet nie szukałem), ale winy w
pamięci (chyba, że jest walnięta) nie szukałbym w pierwszej kolejności. Nie
wykluczam sterownika do karty muzycznej zintegrowanej z płytą.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl