Re: zapis reklam tunerem TV

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Fri 19 Dec 2003 - 00:19:49 MET

Artek wrote:

> nie mam niestety doswiadczen w tym zakresie, a potrzebuje zapisywac na
> dysku program telewizyjny i wybierac z niego okreslone pozycje, np.
> reklamy.

W zasadzie tylko pkt 4 dotyczy sprzętu, ale znaj moje dobre serce.

> W zwiazku z tym mam pytania:
> 1. czy moze w jakis sposob mozna automatycznie zapisywac tylko reklamy
> pomijajac pozostale programy?

Całkiem automatycznie nie i w sumie z reklamami jest akurat najgorzej -
bo nie ma ich w programie :) Co do innych programów - możesz wyciągnąć z
telegazety lub jakichś stron internetowych program telewizyjny i
wykombinować sposób wpisania tego w scheduler twojego tunera. Godny
polecenia jest program iuVCR, www.iulabs.com (kilka miłych cech:
korzysta z DirectShow, potrafi encodować WMV (o ile masz zainstalowany
odpowiedni codec), integruje się ze zwykłym schedulerem windows).

> 2. w jakim formacie zapisywac to w czasie rzeczywistym, aby pliki nie
> byly ogromne a jednoczesnie obraz byl czytelny?

W zasadzie nawet na Celeronie 1GHz spokojnie encoduje się mpeg1, na
szybszych maszynach może nadążyć także mpeg2. Wszystko powyżej 800MHz
powinno także nadążyć z kodowaniem avi z kompresją motion wavelet lub divx.

> 3. jesli nie mozna bezposrednio zapisac w dobrze kompresujacym sie
> popularnym formacie (najlepiej wmv), to jakim softem nalepiej to
> konwertowac

> 4. jaki tuner?

Póki co najmniej kłopotów będziesz miał z tymi, które są na standardowym
BT878. Przyszłościowo - może być także na nowych Conexantach CX23881

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki