Re: 2 MB Cache czy 8 MB??

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 18 Dec 2003 - 15:36:10 MET

MiW wrote:

> Jesli tak, to cala ta dyskusja jest calkowicie bezprzedmiotowa (1), a poza
> tym to okreslenie tego czegos pamiecia podreczna / cache jest sporym
> nieporozumieniem (2) ;-P

szczerze mowiac nigdy sie tym nie interesowalem, ale rzeczywiscie brzmi
to nieco sensownie, ale tylko nieco; bo dysk musialby cacheowac to, co
glowica mija jakby przy okazji; bo przewidywanie kolejnego polozenia
zaklada, ze przez chwilke nikt z dysku nie bedzie korzystal;

moge sobie wyborazic plik np. 200MB ciagniety z HDD; i co?? po
przeczytaniu 10MB komputer dostaje zadyszki - przestaje na 0,5 sekundy
ciagnac dane z hdd i hdd sobie w tym czasie doczytuje kolejne 8MB, ktore
byc moze jest tym plikiem?? podejrzewam ze system operacyjny sam z
siebie staralby sie ciagnac do RAM kolejne fragmenty pliku; oczywiscie
zakladam, ze zadyszki dostaje program do obrobki tego pliku;

ech; takietam pitolenie moje;

adas;