Re: 2 MB Cache czy 8 MB??

Autor: MiW (miw_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 18 Dec 2003 - 17:03:01 MET

> Jesli tak, to cala ta dyskusja jest calkowicie bezprzedmiotowa (1), a poza
> tym to okreslenie tego czegos pamiecia podreczna / cache jest sporym
> nieporozumieniem (2) ;-P

Zalozenie:
HDD_Internal_Transfer > IDE_Interface_Transfer > HDD_Transfer_Thru_IDE

Sorry za angielski :)

http://www.seagate.com/support/kb/disc/cachefs.html

Wniosek:
Cache dysku dziala tak samo, jak normalny cache, ale dodatkowo ma uklad
przewidywania 'nastepnego ruchu'. Czyli dane sa przepychane przez kontroler,
a dla zwiekszenia wydajnosci (unikniecie skokow glowicy, ustawiania talerzy,
odczytu/zapisu) przewiduje sie odczyty. Z zapisem jest tak jak w normalnym
cache write-back. Dodatkowo cache dyskowe sa wielowatkowe (nie mylic z
wielosciezkowym cache procesora !) - czyli potrafia zapamietac kilka
sekwencji odczytu rownolegle.

--
pzdr.
MiW