Re: ASUS A7V8X i pamięć Kingston KVR400X64C25/256

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 22:57:11 MET

Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl> wrote:

> Radze Ci samemu sobie to potestować.

Niestety nie mam czasu.

> Generalnie to co mowisz na temat ograniczeń przepustowości pamieci
> przez pamięć

To zdanie naprawde mi sie podoba :]

> ma sens ale najwyraźniej nie do końca bo transfer pamięci może być w
> inny sposób wykorzystany (bez komunikacji procesora, coś w stylu DMA).

No dobra ale do komunikacj _z_czym_ wykorzystane? Prime95 to IIRC
obliczenia czysto matematyczne i wszystko zmiesci sie w cache, a
przepustowosc max AGP x8 to piekne 2.1 GB/s wiec QIII tez sobie wiecej
nie pohula.

> Może też być tak, że ten
> teoretyczny transfer pamięci nie jest osiągany przez co nie pokrywa
> przepustowości procesora i dopiero wyższe ustawienie ją pokrywa.

Wszystkie te przepustowosci te sa teoretycznie i osiagalne tylko na
bardzo krotko w czasie zapelnianiania pamieci cache.

No i trzeba jeszcze pamietac o stratach potrzebnych na synchronizowanie
szyn pamieci do FSB.

> Generalnie to pewnie mozna 1000 teorii wymyślić i Twoja niekoniecznie
> musi sie pokrywać z rzeczywistością...

To nie jest moja teoria tylko architektura procesora.

> Dziwi mnie to, że powtarzasz bez przerwy to samo a nie poprzesz tego
> wynikami uzyskanymi w testach.

Rzezbione w domu byly by tak samo wiarygodne jak Twoje.
W internecie to nawet sie poswiecilem i zmarnowalewm troche czasu na
szukanie i generalnie nic nie ma bo daja albo synchronicnzie albo
asynchronicznie. Ale jak tak kochasz cyferki i testy to od biedy mozna to
zaliczyc http://www.pclab.pl/print2705.html
bardzo ciekawy artykul jest na
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1796&p=2 ale to duzo
tekstu a malo testow wiec nie wiem czy Cie zadowoli.

> Podaj mi przykład aplikacji w której
> asynchroniczne taktowanie na Chipsecie VIA (upieram sie na niego bo
> właśnie na nim to testowałem a NForce2 jak wiadomo słabo sobie radzi z

A jak myslisz dlaczego?

> asynchroniczna praca i wyniki sa rzeczywiście gorsze, co do Via nikt
> takiej opinii nie wysuwał)

Przeciez to fakt znany od dawna :)

> Do każdej tezy można dopasować zgrabnie brzmiącą teorie której na
> pierwszy rzut oka nie mozna nic zarzucić, ale jednak błędną...

Poraz drugi powtarzam, ze ja tu nie wysunelem, zadnej swojej teorii.

--
Krzysiek Szczepanek
"Taken by surprise stigmatized by the things I've seen with my own eyes,