Re: Czy dysk może pracować leżąc "na plecach" ?

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 15:56:43 MET

Użytkownik "nelson" napisał:

> Ten wiatraczek to taki wypierdek, [...] że główną jego cechą
> będzie dostarczanie decybeli a nie powietrza ;)

Tutaj nie mogę się w 100% zgodzić. Jeśli ten wentyl jest
zamontowany w normalnej zatoce 5,25" i z góry i dołu ma sąsiadów w
postaci napędów typu CD, to chłodzi znakomicie. Mam kilka takich
wentyli i temp. dysków rzadko osiągają 35 stopni. Ale prawdą jest,
że wentylator pracuje bardzo głośno. Specyfikacja podaje 26 dBA,
ale należy pamiętać, że jest to natężenie, jakie produkuje on "w
stanie wolnym". Jeżeli się go przykręci do dysku i umieści w
stosunkowo ciasnej zatoce, to powstają dość znaczne opory
powietrza, a świst robi się wprost ogromny. Potwierdzę się tutaj do
stwierdzenia, że pod tym względem to straszne badziewie. Dużo
lepiej wypadają konstrukcje z dwoma wolnoobrotowymi wentylatorkami.

--
                        Pozdrawiam, Sniper