Re: usb 2.0

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 12:22:07 MET

Użytkownik "Norbert" napisał:

> kupilem ostatnio skaner, ktory obsluguje usb 2.0 [...]
> moja plyta niestety obsluguje tylko usb 1.1.
> czy jest w ogole sens wydawac 50zl na kontroler usb 2.0?

Wszystko zależy od umiejętności skanera i skanów jakie będziesz
robił.
Ja mam HP 4470C pracujący tylko z USB 1.1. Przy rozdzielczościach
do 300 dpi skanowanie idzie pełną parą. Powyżej tej rozdzielczości
skaner co kilka sekund zatrzymuje głowicę i czeka aż wszystkie dane
dotrą do komputera (trwa to dosłownie chwilę). Później wznawia
skanowanie i tak kilka razy. Nigdy nie sprawiało mi to problemu, a
cały proces i tak trwa bardzo szybko. Poza tym: 300 dpi to już
potężne skany, rzadko przekracza się ten próg. Parę razy zdarzyło
mi się skanować coś w 2400 dpi - tutaj głowica zatrzymywała się co
chwilę a transmisja danych przebiegała znacznie dłużej. Ale takie
skany wykonują tylko masochiści :)

IMO nie warto inwestować w dodatkowy kontroler.

--
                        Pozdrawiam, Sniper