Re: Podatek... (VAX) ?

Autor: Andrzej Kaczmarczyk (andrkacDO_WYCIECIA_at_gazeta.pl)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 11:11:30 MET

Dnia 03-12-16 07:21, Użytkownik Maciek Śliwiński napisał:

> Witam,
>
> Slyszalem, ze gdy firma uzywa np. OpenOffice'a, ktory jest darmowy, i zostal
> kupiony wraz z gazeta
> z ktora byl rozprowadzany, np. z PC World'em, to nie jest tak, ze jedynym
> kosztem, ktory ponosi sie
> za uzytkowanie programow darmowych jest koszt zwiazany z kupnem czasopisma,
> lecz aby móc z niego
> legalnie korzystac musi go wycenic "wewnetrznie" porownujac do ceny
> oprogramowania komercyjnego
> podobnego funkcjonalnie i odprowadzic podatek VAX.
> [...]

Nie wiem jakim prawem. Podtykasz urzędasom licencję, na której używasz
programu. Jak nie dotrze do tępych głów to wkraczasz na drogę, na której
końcu jest Strasburg. A wtedy możesz już zamknąć firmę i jechać na
Bahamy za odszkodowanie z naszych podatków.

Zresztą - wyceń OpenOffice'a porównując go do ceny starawego już
StarOffice 5.2 i np. KOffice, ProSuite (czy jak mu tam). Przy czym
kruczek tkwi w tym pierwszym - jest darmowy, ale to nie znaczy
niekomercyjny. ProSuite chyba też.

Andrzej.