Re: ASUS A7V8X i pamięć Kingston KVR400X64C25/256

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 22:13:50 MET

Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl> wrote:

> Na jakiej podstawie stwierdzasz, że są błędne?

Wyjasnilem juz z cztery razy. Ale nich Ci bedzie jeszcze raz. Athlon
z FSB 133 MHz ma przepustowosc rzedu 2.1 GB/s i wiecej informacji nie
przerobi. Pamieci DDR SDRAM taktowane 166MHz maja przepustowosc 2.7GHz
wiec jak widac, znacznie wiecej niz procesor potrzebuje. Czy to jest
jasne?

Inaczej sprawa sie ma w przypadku P4. Przy FSB 133MHz co daje 533QDR
przepustwosc procesora wynosi 4.2 GB/s, a przy synchronicznym taktowaniu
pamieci w trybie DDR maja przepustowosc 2.1GB/s. Wiec tu taktowanie
asynchroniczne ma jak najbardziej sens, bo architektura procesorow P4 ma
duze zapotrzebowanie na przepustwosc pamieci. Z tego powodu tak fatalnie
wychodzil P4 w polaczeniu z pamieciami SDR SDRAM. I miedzy innymi dlatego
Intel tak dlugo upieral sie przy RDRAM'ach ktory przy synchronicznym
taktowaniu potrafily zapewnic optymalna przepustwosc pamieci dla
procesora.

> W którym momencie przy pomiarze popełniłem błąd?

Nie wiem, nie ja testowal sam musisz znalesc. Ja tylko kwestjonuje wynik,
ktory jest sprzeczny z architektura pocesora.

--
Krzysiek Szczepanek
"Taken by surprise stigmatized by the things I've seen with my own eyes,