odzyskiwanie przeniesionych danych

Autor: Yaro (ptica27_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 22:00:58 MET

Mam taki chyba nietypowy problem, bo zazwyczaj ktoœ pyta, w jaki sposób
odzyskać dane, które uległy skasowaniu. W moim przypadku chodzi o coœ
trochę innego. Otóż dysk, który niedawno kupiłem uległ awarii.
Oczywiœcie jest jeszcze na gwarancji, ale oddajšc go utraciłbym
wszystkie dane, jakie tam były. Właœciwie to tak czy inaczej je utracę,
bo nie jest opłacalne zlecenie odzyskania danych firmie, która się
takimi rzeczami zajmuje. Apropos, ten dysk to maxtor a siadła w nim
elektronika, co jak wyczytałem na stronach firm zajmujšcym się
odzyskiwaniem danych, w przypadku kilku modeli maxtora wynika z wady
fabrycznej. No i tak niby wszystkie dane na nim sš, ale nie ma sposobu
żeby się do nich dobrać...
Niemniej jednak niemal wszystkie dane znajdujšce się na tym dysku
zostały przeniesione tam z innego dysku i tak się zastanawiam czy czasem
Windows (XP) gdzieœ tam sobie tego nie trzyma w postaci jakichœ ukrytych
skompresowanych plików tak, jak to na przykład robi w przypadku poczty.
Czy ktoœ może słyszał coœ na ten temat?