Dlaczego zwisy? Plyta? problem nr2

Autor: Fazi (fazilog_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 13:36:30 MET

Witam! Przypomne problem z 10 grudnia
----------
Problem nastepujacy: plyta Microstar KT3 Ultra2 Raid, Duron 1600, wiatrak
titan d5tb(3), grafika Matrox G450 16mb, pamiec DDR 400 512MB V-Data o ile
moja pamiec mnie nie myli :) , tuner TV, sieciowka, 2 dyski (120 i 60gb), 2
napedy CD-rom (obecnie dziala tylko jedne z braku kabelka), system Windows
2000 SP4 PL, 3 dodatkowe wiatraki 8x8cm,zasilacz ATX Codegen 300W. Dyski na
IDE 1 na tasmie 80zylowej, CD-RW na osobnej tasmie 80zylowej na IDE2, Raid
wolny. Temperatura procesora ok 37 stopni, 39 przy obciazeniu, magistrala
133 czyli norma dla nowego Durona, nic nie krecone. System potrafi dzialac
bez zwisu 2 dni, czasem wiesza sie sie z 5 razy w
ciagu kilku godzin, np przy zapuszczeniu skanera Antywirusowego. Co moze byc
przyczyna zwisow? za slaby zasilacz?
--------------------
Wszystko bylo by pieknie gdyby nie fakt, ze zakupiony wczoraj Chieftec 360W
nic nie zmienil. Po podpieciu nowego zasilacza plyta nie wstala - tak czesto
dzieje sie gdy cos podlaczam do niej nowego - dysk, cd, dodatkowy wiatrak -
pomaga wtedy tylko ClearCMOS zworka, bez tego ruszaja tylko wiatraki,
wszystkie napedy nawet sie nie kreca, kontrolki z sledzia MSI wskazuja
zwieszenie w momencie detekcji IDE.... napiecia jakie pokazuje SpeedFan
wcale nie odbiegaja od tych z Codegena300W, bowiem teraz tak wygladaja:
VCORE 1,52V
+3.3V - 3.39V
+5V - 5.08V
+12V - 12.28V
-12V - -11.87V
-5V - -5.15V
+5VSB 5.63V
VBAT 3.47V
Jak dla mnie zadna rewelacja jak na Chiefteca, powiem nawet, ze Codegen
pokazywal po przecinku bardziej zblizone wartosci do idealu...
Nie wiem co juz moze byc z tym kompem, w tym momencie stawiam na plyte
glowna, w jednym z serwisow wogole nie wstawala na ich duronie 900, no i
skad te zwisy, a po podlaczeniu nowego sprzetu koniecznosc ClearCMOS za
kazdym razem, bo bez tego plyta nie rusza.... Sterowniki hyperiona via
najnowsze, pamiec przetestowana memtestem...
Prosze o wskazanie co moze byc jeszcze przyczyna takich zwisow raz na
kilkanascie godzin...
nie wiem co mozna jeszcze wykombinowac z ta plyta....

pozdrrawiam i prosze o jakies wskazowki...
Fazi