Jak wlaczyc DMA dla napedu DVD?

Autor: latet (no-spam_at_no-spam.pl)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 12:31:17 MET

Mam problem z wlaczeniam DMA dla napedu DVD Pioneer 116.
Pod Win98 bylo OK, a co wiecej - wydaje mi sie, ze swiezo po
instalacji Win XP sprawdzalem to w Menadzerze i tez bylo OK,
a teraz nie jest.... :-(

Na pierwszym kanale IDE - 2 twardziele i tam z DMA wszystko OK,
oba maja tryb DMA 5.

Na drugim kanale: DVD Pioneer 116 (master) i nagrywarka
LiteOn (slave). Nagrywarka ma wlaczone DMA, tryb 2.

Problem mam z DVD: biezacy tryb transferu ------ PIO :-(

Zajrzalem do BIOS-u. Bios rozpoznaje automatycznie
dla tego napedu tryb DMA 4 (66 MB/s ?).
Urzadzenie to podlaczone jest jednak kablem 40-zylowym,
wiec taki tryb dzialac poprawnie nie moze. Nie dziwne wiec,
ze Windows to wykrywa i redukuje do PIO.

Ustawilem wiec w BIOS recznie DMA tryb 2 dla napeedu DVD.
I bylem pewny, ze to zadziala. Tymczasem - dupa!
Win XP nadal wymusza tam tryb PIO!

Co robic?

Dzieki!

latet