Re: laptop - pytania???

Autor: Saiko Kila (saikokila_at_idea.sucks.pl)
Data: Sat 13 Dec 2003 - 19:28:08 MET

Construct soonic (soonic_at_op.pl) wrote in its awkward message:

> to szkoda, bo np. wystarczy mi procek amd 1500-1800+ natomiast wolalbym
> wsadzic 2x wiecej ramu. Jesli chodzi o dysk to tak samo-nie potrzebuje

Akurat RAM nie jest problemem - wiekszosc nowych notebookow ma dwa sloty
na pamieci 200-pinowe SO-DIMM. Najwieksza taka jaka mialem miala 512MB,
ale sa notebooki obslugujace 2GB, wiec pamieci 1GB pewnie tez juz sa.
Problemem moze byc cena, nie wiem dlaczego RAMy 512 sa w Polsce okolo 2x
drozsze niz w krajach na zachod. Zwykle tansze jest kupienie dwoch
mniejszych niz jednej wiekszej. Mozesz jednak sprzedac stary modul.
Dolozenie lub wymiana RAMu nie powoduje utraty gwarancji - wykrecasz
srubke od klapki i wymieniasz. Producenci nie robia z tym trudnosci, bo
po co. Szczegoly jednak moga zalezec od dystrybutora.

> duzego dysku. Nie potrzebne mi jest tez DVD ale zauwazylem ze combo to
> standard.

Mozesz kupic czesto tylko np. z CD-ROMem, ale cena nie jest na tyle
nizsza zeby sie to oplacalo moim zdaniem. Producenci robia jakis model,
gdzie niezmienna jest plyta, karta graficzna i dzwiek, a mozesz dobrac
dysk twardy, pamiec, naped i procesor, ewentualnie matryce. Nie
wszystkie moga byc oferowane na dany rynek, np. w Polsce. Zapytaj
dystrybutora. BTW wymiane dysku twardego tez mozesz zrobic sam, tylko
czasem trzeba rozkrecic prawie caly komputer, no i wtedy tracisz
gwarancje.
Pzdr.

--
Saiko Kila-----Name of my email server is invalid-----GG: 4088862
Linux is like wigwam - no windows, no gates and an apache inside.