Re: WD 40GB + p³yta Acorp 6ZX81

Autor: yaxa (yaxa_at_nospam.onet.pl)
Data: Sat 13 Dec 2003 - 14:25:43 MET

> Tak jak napisalem p³ytê mam oko³o 4 letni± pod slot1 czyli PII/PIII
> UDMA33. Komp nie widzi tego dysku w biosie i go nie wykrywa. Dysk jest na
> pewno dobry bo by³ kupiony w sklepie gdzie go sprawdzili, z kablami i
> zworkami kombinowa³em na ró¿ne sposoby i dociska³em dobrze i nic. Je¶li
> nic nie wskóram to czy dobrze my¶lê ¿e rozwi±zaniem bêdzie kupno
> kontrolera ATA100 na PCI i tam wszystkiego podpiêcie a druga sprawa czy
> nie da rady tego za³atwiæ jakim¶ programem tylko jaki jest do WD i kolejne
> pytanie do posiadaczy ACORPA 6ZX81 jakie maksymalnie dyski macie w³o¿one u
> [...]

czesc.
sam mam plyte na bx (taki "lepszy zx" czyli twoj chipset) i bez problemu
widzi ona dyski 20GB.
generalnie dysk _powinien_ (musi) byc widziany ale np. jako mniejszy.
kolejne "bariery"
biosow to 8GB i pozniej 32 GB. jesli twoj dysk bedzie widziany w biosie jako
mniejszy
(np. 32 GB) to obejsciem tego jest uzycie programu DDO (np.
http://www.ontrack.com/diskmanager/).
kontroler tez jest dobrym wyjsciem bo polepszy wydajnosc (twoja plyta
obsluguje max ATA33
a dysk pewnie jest ATA100 albo ATA133) twojego kompa. wade sam znasz -
koszty :(.
powodzenia - YaXa.