Re: WD 40GB + p³yta Acorp 6ZX81

Autor: Tomek--- (szymkowiak_at_o2.pl)
Data: Sat 13 Dec 2003 - 11:42:54 MET

U¿ytkownik "Maverick" <maverick_at_newart.kalisz.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Napisz pod jakiego procka jest ta plyta
> wiekszosc plyt pod starsze procki obslugiwalo max 10 GB
> i tego nie szlo przeskoczyc nastepne 20 GB i tez bylo ciezko
> niewielu producentow robilo update'y biosa na obsluge wiekszych hdd
> wiec podstawa to sprawdz czy ten dysk wogole twoj komp wykrywa
> w biosie... jesli nie to sprawdz na innym kompie czy dysk dziala
> jesli dziala to nic nie poradzisz...qpa... jesli nie to moze byc
uszkodzony
> a jesli znajdzie go w biosie u ciebie to po pierwsze musisz zalozyc
partycje
> [...]

Tak jak napisalem p³ytê mam oko³o 4 letni± pod slot1 czyli PII/PIII
UDMA33. Komp nie widzi tego dysku w biosie i go nie wykrywa. Dysk jest na
pewno dobry bo by³ kupiony w sklepie gdzie go sprawdzili, z kablami i
zworkami kombinowa³em na ró¿ne sposoby i dociska³em dobrze i nic. Je¶li
nic nie wskóram to czy dobrze my¶lê ¿e rozwi±zaniem bêdzie kupno
kontrolera ATA100 na PCI i tam wszystkiego podpiêcie a druga sprawa czy
nie da rady tego za³atwiæ jakim¶ programem tylko jaki jest do WD i kolejne
pytanie do posiadaczy ACORPA 6ZX81 jakie maksymalnie dyski macie w³o¿one u
siebie, bo ewentualnie je¿eli ta p³yta obs³u¿y np. 20 GB lub 30 to kupiê
taki dysk a t± 40 zostawiê sobie bo nied³ugo z³o¿e sobie nowego kompa,
pozdr.