Re: Jaka plyta pod Athlona z wiecej niz 4 IDE ?

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 12 Dec 2003 - 11:10:41 MET

Użytkownik "Syco" napisał:

> A nie jest tak, ze z dodatkowych 2 kontrolerow mozna kozystac
> tylko w przypadku stosowania RAID ?

Nie. Przynajmniej nie spotkałem się jeszcze z taką płytą. Miałem
już kilka płyt z RAID'em i zawsze można było dowolnie podłączać
dyski bez konieczności konfigurowania macierzy RAID. Po prostu
pracuje się wtedy na nich jak na normalnych dyskach podłączonych do
zwykłego kanału IDE. Jedyne ograniczenia to brak możliwości
podłączania napędów optycznych (CD-ROM/CD-RW/DVD) oraz dysków
twardych niektórych producentów, np. mój Promise nie akceptuje
dysków Caviar i Barracuda, a poprzedni HPT, którego miałem nie
współpracował z Barracudami. Kolejny problem, to mała
kompatybilność programowa tych rozwiązań, tzn. wiele programów do
monitoringu S.M.A.R.T., itp. nie rozpoznaje dysków podłączonych do
tych dodatkowych kontrolerów.

--
                        Pozdrawiam, Sniper