Re: legalizacja windowsa

Autor: Coroner (coroner_at_microtech.pl)
Data: Thu 11 Dec 2003 - 18:43:30 MET

Witaj jurek,

W Twoim liście datowanym 10 grudnia 2003 (22:58:25) można przeczytać:

> i tłumaczenia jak oni to rozróżniają itp. były z gatunku "Archiwum
> X", zadzwoniłem do firmy gdzie kiedyś kupowałem swojego XP OEM i oni
> niestety to potwierdzili. O ile poprzednie uregulowania były durnotą, to
> te już są szczytem wszystkiego. Ciekawe czy takie licencje są zgodne z
> prawem i gdzie jest Federacja Konsumentów czy UOKiK, pewnie dla nich to
> jest za trudne.
Nie musza sie tym znajdowac, bo zarowno tzw. licencje programu, czyli
te wsystkie bzdury ktore czytasz podczas instalacji programu
(wzglednie w instrukcji), czy tez "warunki uzytkowania" sa niezgodne z
polskim prawem.

Z zakupionym programem mozesz robic, co ci sie zywnie podoba i
Microsoft ani jego zabawne licencje nie maja nic do tego.

Jesli zakupiles program legalnie, mozesz go uzywac w sposob _dowolny_.
Mozesz go nawet dissasemblowac, przerabiac, tworzyc na jego bazie wlasne programy
(nie moga one byc pozniej rozpowszechniane - uzytek wlasny).

Mozesz go instalowac na dowolnych komputerach i w dowolnych
instalacjach poniewaz _jest_on_twoja_wlasnoscia_.
Licencja nie moze takze obejmowac warunkow pozniejszej odsprzedazy,
ani regulowac sposobu wykorzystania programu typu: "program/system nie
moze byc uzywany na stanowisku sieciowym/moze byc uzywany jedyny z
nowymi komputerami/jedynie z procesorem (nazwa)/jedynie z plyta glowna
(nazwa)/.

--
Pozdrowienia,
 Coroner                            mailto:coroner_at_microtech.pl