Re: legalizacja windowsa

Autor: jurek (malin74_at_hoga.pl)
Data: Wed 10 Dec 2003 - 22:58:25 MET

On Wed, 10 Dec 2003 18:05:11 +0100, Jarosław Lech wrote:

> O ile przypominam sobie wywiady moje i kolegi, kiedy chcieliśmy
> najtańszym sposobem nabyć legalnego XP, to wg ówczesnych zeznań
> infolinii Microsoftu można to w pełni legalnie zrobić wyłącznie z
> podzespołem montowanym w komputerze, a mysz czy klawiatura tego wymogu
> nie spełnia. Już prędzej FDD, wiatrak, kieszeń na HDD.

A jednak nie ,aż się dzisiaj przeszedłem do kumpla który jeździ na te
zloty czarownic z Microsoftu i oto jego wieści: 1. Od tego roku zmieniono
zasady licencjonowania OEM: do podzespołów niezbędnych do działania
komputerów można zaliczyć zarówno myszkę jak i klawiaturę (dotyczy
to tylko systemów operacyjnych domowych, nie klasy server oraz nie
dotyczy to Office'a).
2. Licencja nie jest już przypisana do podzespołu z jakim została
sprzedana. Ale nic za darmo, zamiast tego w momencie aktywacji licencja
zostaje przypisana do _płyty głównej_. I tutaj zaczynają się jakieś
mętne tłumaczenia: albowiem jeśli płyta padnie i jest na gwarancji to
nie ma problemu, natomiast w każdym innym przypadku (wymiana itp.)
licencja traci ważność. Ponieważ nie chciało mi się w to wierzyć a
i tłumaczenia jak oni to rozróżniają itp. były z gatunku "Archiwum
X", zadzwoniłem do firmy gdzie kiedyś kupowałem swojego XP OEM i oni
niestety to potwierdzili. O ile poprzednie uregulowania były durnotą, to
te już są szczytem wszystkiego. Ciekawe czy takie licencje są zgodne z
prawem i gdzie jest Federacja Konsumentów czy UOKiK, pewnie dla nich to
jest za trudne. I jak tu się dziwić że jest tyle pirackich wersji,
pewnie niektórzy mają oryginalne OEm-y nie wiedząc że stracili
licencje.

Pozdrawiam
Jurek