Re: Twardziel wiszący w powietrzu? Czy to szkodliwe?

Autor: Shaman (mynews_at_space.pl.usunto)
Data: Thu 11 Dec 2003 - 15:24:39 MET

Użytkownik "TeTal" <tetal_at_nospam.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Próbuje wyciszyć kompa.

> Wpadłem na pomysł, aby podwiesić dysk pod jego właściwym miejscem
> na sznurkach - tak, aby sobie mógł wisieć, nie dotykając niczego.
> Tak też zrobiłem i rzeczywiście - błoga cisza :-)
>
> Ale dziś ktoś mi nagadał, że tak jest dla dysku bardzo szkodliwie,
[ciach]

doskonały pomysł..

jeśli powiesiłeś tak że dynda jak wahadło zegara to nie jest to moim zdaniem
dobry pomysł, jeśli jednak powiesiłeś/położyłeś dysior na 2 sznurkach
rozpiętych pomiędzy ścianami zatok które nie dyndają zbyt luźno to jest OK..
nota bene świetny pomysł - IMO jest to bezpieczniejsze niż przykręcanie na
stałe.. z jednej strony gwarantuje że dysk nie stuknie w obudowę a z drugiej
zapewnia lepszą amortyzację..

jednak tak jak napisał MM nalezy zadbać o dobre chłodzenie.. no i oczywiście
zapewnić takie zaczepienie na sznurkach coby się dysior nie "wykopyrtnął" :)
startujący dysk pod wpływem siły bezwładności próbuje sie lekko obrócić
(czuć lekkie szarpnięcie).. trzeba więc dobrze umocować sznurki żeby po
kilku takich szarpnięciach nagle coś nie spadło

PZDR
Shaman