Twardziel wiszący w powietrzu? Czy to szkodliwe?

Autor: TeTal (tetal_at_nospam.pl)
Data: Thu 11 Dec 2003 - 14:57:45 MET

Witam,

Próbuje wyciszyć kompa.

Ustaliłem, że głowny hałas (niskie, falujące wibracje) powodowany
jest przez dysk twardy (Barracuda 80GB) zamontowany wewnątrz
kompa - zwyczajnie przykręcony śrubami wewnątrz standardowej
metalowej konstrukcji. Drgania dysku przenosza sie na całą resztę.

Wpadłem na pomysł, aby podwiesić dysk pod jego właściwym miejscem
na sznurkach - tak, aby sobie mógł wisieć, nie dotykając niczego.
Tak też zrobiłem i rzeczywiście - błoga cisza :-)

Ale dziś ktoś mi nagadał, że tak jest dla dysku bardzo szkodliwie,
że padnie mi bardzo szybko, bo rzekomo dysk musi być solidnie
przykręcony, aby miał twarde oparcie, bo wtedy mniej drga....
Nie chce mi się w to wierzyc, ale zaniepokoiłem się.

Jak myslicie? Są przecież jakies specjalne kieszenie, w ktorych
dysk miękko wisi na jakiś gumowych wspornikach?

Inna rzecz - co z uziemieniem? Czy dysk nie powinien stykac
się śriobami z "masą" kompa? Czy "masa" w kablu prądowoym
nie wystarczy?
No, ale to ew. można rozwiązać dodatkowym drucikiem.

Dorodzcie coś, prosze,
bo hałasu nie znoszę,
lecz jak dysk tak rozwalę,
to ze wstydu się spalę :-)