Re: chałaśliwy hdd

Autor: finiu (finiu_b_at_gazeta.pl)
Data: Thu 11 Dec 2003 - 09:26:32 MET

> Witam
> Ostatni zauważyłem, że mój dysk (Segate 40gb, 5200) wydaje taki
> nieprzyjemny, cichy,wysoki, nieregularny pisk. Bardzo mnie to denerwuje
> (choć żeby go usłyszeć musi być idealna cisza). Czy takie coś jest
normalne?
> Jeśli tak to można jakoś zmniejszyć ten efekt? A jeżeli do wada, to jak ją
> usunąć? Dysk kupiłem 2 lata temu, nie pamiętam czy mam jeszcze na niego
> gwarancję, ale w razie potrzeby szybko sprawdzę.

Masz o tyle dobrze, że żeby usłyszeć ten dźwięk potrzebna jest idealna cisza
(choć swoją droga idealna ciszę mozna uzyskać jedynie w warunkach
laboratoryjnych i wtedy słyszysz bicie swojego serca). Moja Baśka piszczy
jak oszalała i jest głównym emitorem hałasu w pokoju, nawet przy włączonym
tv ją czuć. Proponuje reklamacje, choc nie każdy Ci uzna, że hałas to wada.
Ja kupowałem swój dysk w Komputroniku, niby moge do zareklamowac, ale
papierów nigdzie nie mogę znaleźć. Możesz też spróbować programika
Seaaam.exe. Może pomoże :-)

Pozdro