Re: Dlaczego zwisy? Zasilacz?

Autor: Rafał Faber (rafalf_at_op.pl)
Data: Wed 10 Dec 2003 - 19:20:34 MET

Użytkownik "Fazi" <fazilog_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
Witam.!

> System potrafi dzialac bez zwisu 2 dni, czasem wiesza sie sie z 5 razy w
> ciagu kilku godzin, np przy zapuszczeniu skanera Antywirusowego.
> Co moze byc przyczyna zwisow? za slaby zasilacz? Do tej pory na tym
> zasilaczu 1,5roku super stabilnie z calym osprzetem dzialal AMD k6-2
500mhz.
> teraz zmienilem plyte, procesor, pamieci i grafike z rivy tnt2m64 na
matroxa

Mam podobną konfigurację,. MSI KT3Ultra2-R, Athlon 2500+ , 2x256 DDR
333,2xHDD 80 GB Caviar z 8 MB cache, CD-ROM,CD-RW,sieciówka, tuner tv, SB
Live, czasami dołączam jeszcze jeden dysk 10 GB.

Też miałem zwisy i restarty zarówno w Win Xp SP1 jak i W2k SP4.
Po wymianie Codegena 300 W na chiefteca 360 W problem zniknąl.

Sprawdź sobie napięcia pod obciążeniem, np programem speedfan powinny nie
odstawać +-5% od nominalnych. Na Codegenie u mnie tokiepsko wyglądało: 5V -
4,7; 3,3V - 3,14 .
Po wymianie zasilacza mam 5V - 4,98, 3,3V - 3,33 i żadnych probelmów :-).

Pozdrawiam, Rafał