Re: Komputer - Acad

Autor: Yarp (yarpen99WYTNIJTO_at_op.pl)
Data: Tue 09 Dec 2003 - 12:26:39 MET

> Planuje kupic komputer - do domu, do wielogodzinnej (ale nie codziennej)
pracy
> w AutoCadzie. Ma tez plynnie odtwarzac filmy, muzyke (bez bajerow typu kino
> domowe). Ma byc tanio.
> Co sadzicie o takim pomysle:
> Plyta ASRock K7S8X SiS - 746FX

Błąd. IMHO płyta jest najważniejszym elementem kumputera i nie oszczędzałbym na
niej. Wybrałbym jakąś sprawdzoną firmę: Asus, Abit lub Epox (mój faworyt -
Epox), a jeśli chodzi o chipset to nforce2.

> AMD Duron 1400

Jeśli nie masz na więcej to ok.

> 256MB RAM

Nie wiem jakie rysunki będziesz robił. Ja w pracy mam tylko 256mb ramu a
rysunki (2D) zajmują po kilka Mb (4-12 mniej więcej), po otwarciu kilku takich
(wiadomo, czasem z jednego do drugiego trzeba coś przenieść, porównać,
spojrzeć) komputer przestaje się wyrabiać, regeneracja trwa już dość długo,
plik wymiany na dysku rośnie do niebotycznych rozmiarów, a praca zaczyna być
wkurzająca. W domu mam 512mb i jest zdecydowanie lepiej. Reasumując: jeśli
robisz mało skomplikowane rysunki 256 wystarczy, jeśli nie - co najmniej 512
(2x256mb w dualu). Moja rada - kup 512.

> Grafika Matrox G400DH32G AGPx4 nForce2

Do matroxa nic nie mam, ale radeon będzie bardziej uniwersalny, a przy tym ma
zupełnie zadowalającą jakość obrazu. Jeśli chodzi o producenta, to wybierz
sapphire, hercules lub gigabyte (a najlepiej Ati, ale nie sądzę, żebyś w
sklepie w Polsce dostał). I koniecznie 128-bit.
> DVD LG

Szajs. Toshiba, asus lub pioneer.

> CDRW LiteOn

Ujdzie.

> (Dysk twardy juz mam)

Gratuluję ;)

> Watpliwosci mam nastepujace:
> Czy plyta na SiS jest OK, czy moze lepiej Shuttle AK32A (podobno ma slaby
> dzwiek) albo nawet Asus A7V8-X (cena x2);

Z tego co wymieniłeś - zdecydowanie asus.

> Gdzie kupic taka grafike i za ile? A jak sie nie da, to co: GeForce czy
Radeon

Geforce zdecydowanie nie.

> i jakie (nie lubie gier 3D!) i nie mam na cos takiego wiecej jak 250zl;
> Jaki kupic monitor 17", jesli za jakis rok - poltora zmienie go na LCD 19"
(jak
> stanieja)? Podobno Samsung MB to porazka - ale w sklepach polecaja...

Tu nie wiem co Ci doradzić. Ja kupiłbym Iiyame i na modelu bym nie oszczędzał -
w końcu chodzi o oczy! Ale jeśli chcesz zmienić za rok, to już wybór należy do
ciebie. IMHO za rok-póltora nie sądzę, żeby monitory LCD wyzbyły się wad, które
teraz mają.

Pozdro