Re: Algorytm zachłanny - czy on daje optymalne rozwiązania

Autor: MiW (miw_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 09 Dec 2003 - 01:16:40 MET

> postarałem sie skonstruowac rozwiazanie problemu optymalnego przydzialu
> sal wykladowych, tak zeby wykorzystanych bylo jak najmniej. Czy moj
algorytm
> generuje optymalne wyniki? Ja mam watpliwosci, a ciezko mi powiedziec,
gdyz
> brak mi dosiwadczenia. Gdyby ktos mial ochote mi pomoc, bede wdzieczny.

Nie analizowalem kodu, bo prawde mowiac mi sie nie chce :) Ja tylko w
kwestii formalnej.

Algorytm zachlanny daje optymalne rozwiazania tylko 'przypadkiem' - z
definicji... Natomiast sa to rozwiazania prawie optymalne (chociaz czasami
nie 'widzi' pewnych oczywistosci). Natomiast jesli generuje on w ogole
poprawne rozwiazania (tzn nie ma 'kolizji' wykladow itp) to mozna z duzym
prawdopodobienstwem zalozyc, ze bedzie dzialal poprawnie (tzn dawal
'satysfakcjonujace wyniki').

--
pzdr.
MiW