Re: dvd ram? czy moze tylko dvd rw(-/+)?

Autor: Olek. (olek-2020_at_o2.pl)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 17:47:22 MET

karol wrote:

> Witam!
>
> Chce kupic nagrywarke DVD, pogrzebalem juz troche na sieci,
> ale nie znalazlem odpowiedzi na pytanie dotyczace formatu DVD RAM,
> co on mi da w przypadku nagrywania danych na komputerze czego
> mi nie da DVD/RW? Warto sobie nim zaprzatac glowe?

z tego co sie dotychczas rozeznawalem po nagrywarkach to
najoplacalniejszy wydaje sie byc zakup Toshiby SD-R5112K - zapis 4x
DVD-R i 2xDVD-RW, oraz oczywoscie wszystkie formaty zapisu i odczytu
CD-R/RW, Ta toshiba kosztuje niecale 600 brutto w sklepie, na gieldzie
moze jeszcze taniej, a wg. mnie Toshiba to obecnie jedna z najlepszych
firm produkujacych napedy CD/DVD, Format DVD-R takze jest
najpopularniejszy i co za tym idzie najbardziej kompatybilny z roznymi
odtwarzaczami stacjonarnymi.
Sam sie przymierzam do zakupy taj nagrywarki.

a DVD-RAM - pomimo ze podobno ma byc wskrzeszony wg. tego co pisza w
artykule ktory ktos wyzej przytoczyl - to dlugo nie nadrobi strat do
DVD-R, o ile wogole, pierwsza i najwaznijesza wada to ceny i dostepnosc
czystych plyt - czy ktos wie gdzie mozna je tanio dostac? albo gdzie
mozna je wogole dostac?

pozdrawiam
Olek.