Re: bledy kopiowania - jaka przyczyna

Autor: Saiko Kila (saikokila_at_idea.sucks.pl)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 16:51:36 MET

Construct Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl) wrote in its awkward message:

> Ale czy ty piszesz o kopiowaniu danych lokalnie, czy po sieci? Bo z tego co
> tu piszesz wynika, że problem był podczas kopiowania przez sieć. A jeśli
> mowa o kartach sieciowych, nie ma się co dziwić, bo wiele z nich w
> połączeniu z coraz gorszym okablowaniem dostępnym na rynku uwielbia sypać
> błędami. Jako przykład podam 3Com'y 905B - mam takich kilkadziesiąt i ani
> jednej działającej w 100% poprawnie. O dziwno najtańsze Realteki działają
> miodzio.

Moze streszcze: przerzucilem sobie kilkanascie giga z notebooka na nowy
stacjonarny, zeby zrobic miejsce na tym pierwszym i zabezpieczyc dane.
(potem przez glupote skasowalem czesc z nich na notku i zrobilem
defragmenacje). Okazalo sie, ze w archiwach, ktore poprzerzucalem byly
bledy. Pierwsze podejrzenie to sieciowka, tym bardziej, ze pomoglo
troszke obnizenie transferu. Ale dla pewnosci zrobilem archiwa z
nieuszkodzonych plikow na nowym kompie i znowu byly bledy. Wtedy
memtest, serwis (gdzie tez memtest), nowe bardziej badziewiaste
Kingstony ale niebladzace i w koncu brak problemow z sumami kontrolnymi
itd. Oczywiscie nie musi to byc prawda w _tym_ przypadku, ale co
kosztuje sprobowac ?
 Moje sieciowki to National Semiconductors (Realtek) w notebooku i
nVidia z nForce2 w stacjonarnym. Kabel 3m zrobiony w sklepie na
poczekaniu (nie mam zaciskarki). Tez spotkalem sie z "nietaka" karta
3Com, ale nie mialem jeszcze sypiacego sie Realteka, choc mialem z nim
inne problemy, np. byl widziany przez LAN tylko w trybie 10Mbit.
 BTW. dysk twardy takze monitoruje HDD Health, bardzo fajny programik,
chociaz panike sieje :-)

--
Saiko Kila-----Name of my email server is invalid-----GG: 4088862
Linux is like wigwam - no windows, no gates and an apache inside.