Re: Częstotliwość odchylania poziomego/pionowego w monitorach LCD

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz (tom_at_a3.pl)
Data: Sun 07 Dec 2003 - 22:06:29 MET

>Czego dokładnie dotyczy ww. zagadnienie? Bo z tego co mi wiadomo całkiem
>czego innego niż dla monitorów CRT.

Zagadnienie częstotliwości odchylania dotyczy dokładnie takich samych
wielkosci fizycznych w sygnale dostarczanym do monitorów CRT i LCD z
interfejsem analogowym. Różnica tkwi w tym, że monitor CRT wyświetla
obraz bezpośrednio wykorzystując te wielkości, a LCD konwertuje je do
wielkosci sterujących wyświetlaczem. W przypadku CRT zmiana w/w
parametru skutkuje (jakąś) zmianą w wyświetlaniu obrazu, w LCD
natomiast nie (teoretycznie).

> Czy dla monitorów LCD istnieje zasada,
>że tym wyższe ustawienie tych parametrów, tym lepiej?

Nie. Nalezy uzywać zalecanych częstotliwosci.

--
Tom
www.nec-poland.com