Re: Formatowanie dysku - zapisanie zerami.

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 07 Dec 2003 - 00:59:05 MET

Użytkownik "yab" <lord_yaboll_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam jaki program pod dosa (musi byc jakis malutki, ktory zmiesci
> sie na dyskietce wraz z command.com'em) pozwala formatowac dysk
> poprzez zapisanie jego calej objetosci zerami i przeczyszczenie
> podstawowej i zapasowej tablicy???
[...]
> Nie chce formatowac niskopoziomowo (zbyt jest to ryzykowane przy
> wiekszych dyskach + traci sie na predkosci- no chyba ze sie ma
> szczescie i trafi w dobry przeplot, ale to gra jak w totolotka),
> interesuje mnie tylko wyczyszczenie tablicy FAT'owskiej lub
> NTFS'owskiej a nastepnie zapisanie wszystkiego zerami.
>
> Przeszukiwalem archiwum groups.google.pl i spedzilo mi to za duzo
> czasu (glwonie wypowiedzi na temat low level format, etc..) i nie do
> tarlem do porzadanego przezemnie programu.

Skoro się tyle naczytałeś na temat LLF, to pewnie wiesz już, że jedyne
co robi ta procedura to właśnie wykonuje zerowanie zawartości sektorów.
A nie żadne tam zabawy z przeplotem ;-> - chyba, że rozmawiamy o dyskach
MFM...

A co do programiku - Wdclear. Albo dowolny program diagnostyczny
ściągnięty ze strony producenta dysku, który ma w menu polecenie LLF
(czyli: zerowanie sektorów).

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/