Re: Przepraszam, ale wiem, ze sa tutaj sooby ktore sie znaja...

Autor: Krzysztof Wolski (cysio123_at_interia.pl)
Data: Sat 06 Dec 2003 - 00:12:03 MET

Nothingman wrote:

> Otoz, czy jest roznica w jakosci miedzy plytka AUDIO przegrana wtaki sposob,
> ze Nero tworzy mi obraz plytki a potem nagrywam na czysta jako AUDIO... a
> czy np. zgrywam wszystko z tej plytki do *.wav, a potem z tych wavow
> nagrywam jako AUDIO na czysta plytke???

Zależy jak na to patrzeć. Od strony muzycznej nie, bo format VAV jest
bezstratny i jest de facto zapisaniem w postaci pliku ścieżki audio z
płyty. Rózni je sposób zapisu i "zgubienie kilku mało znaczących
informacji". Chodzi o to, że każda płyta audio ma coś w rodzaju
nagłówka, w którym są podane m.in. tytuł płyty, wydawca i oczywiście
wykonawca. Niektóre odtwarzacze (nowe juz chyba wszystkie) pokazuja te
informacje na wyświetlaczu. Wycinając z takiej płyty ścieżki do formatu
VAV, a potem nagrywając je jako audio, tracimy te informacje, i wykonana
przez nas kopia jest niepełna. sprawę pogarsza tez fakt, ze nagranie
poprawne płyty audio z plików nie jest sprawą prostą, i łatwo popełnić
bład, słyszalny potem na płycie. Kopiujac z obrazu pozbywamy się tych
kłopotów. Oczywiście audiofile z super słuchem potrafia odróżnić płytę
audio nagraną na zwykłej CD-R, a Audio CD. ale to osobna sprawa,
pomijalna dla zwykłego pasjonata ;)

--
Pozdrawiam  || ECS K7VZA, Duron 800, 392MB, GeForce 2MX,
Krzychu W.  || Seagate 20GB, LG 52x & 32/10/40x, HP DJ840