Re: dysk, format , odzysk

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Fri 05 Dec 2003 - 02:36:37 MET

Użytkownik "phud" <danowski_at_free.art.pl> napisał w wiadomości
> Witam grupowiczów.
>
> Mam problem z dyskiem - opisze co sie stalo - Nieopatrznie w BIOSie
> starszego typu zostalo uruchomione skanowanie dysku, ale takie, przy
> ktorym zostaly utracone dane - nie wiem dokladnie jaki proces to byl
> (formatowanie?). Po paru pierwszych sektorach zostalo wstrzymane, ale

Low level format? ;-)
Ktoś miał wyjątkowo pechowy dzień...

> z dysku zostaly utracone dane, lacznie z systemem plikow i partycja.
> Czy moze ktos wie co to sie wlasciwie stalo i czy mozna jakos
> odzyskac.

Po paru sektorach... załóżmy że masz rację. W takim wypadku wyzerowane
zostały (LLF to w istocie zerowanie sektorów) obszar MBR dysku i
prawdopodobnie początek pierwszej partycji wraz z jej bootsektorem i być
może tablicą FAT (jeśli był to NTFS z Windows XP, to MFT się pewnie
uchował). A więc brak jest tabeli partycji i mamy poważne uszkodzenie
pierwszej partycji. To pierwsze zapewne da się odbudować, mając wydruk z
danych o pierwotnym układzie partycji, a jeśli go nie masz to można
odtworzyć wpis o pierwszej partycji ręcznie, a do pozostałych użyć np.
programu BootIt http://www.terabyteunlimited.com (polecenie Undelete)
albo Testdisk http://www.cgsecurity.org/. To drugie, wymaga niestety
użycia programu do odzyskiwania danych, np. darmowego PC Inspector File
Recovery http://www.convar.de. Niezależnie jednak od użytego programu w
takich przypadkach odzyskiwana jest tylko niewielka część danych,
głównie z uwagi na ich fragmentację.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/