Re: RAID 0 opinie

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Tue 30 Dec 2003 - 21:46:15 MET

On Mon, 29 Dec 2003 23:40:28 +0100, "igin" <igorn_at_bullshooter.pl>
wrote:

> Czy korzyści wynikające z używania RAID 0 (większa szybkość zapisu/odczytu)
> faktycznie da się odczuć przy zwykłym użytkowaniu PC-ta? Czy np. system
> operacyjny szybciej się ładuje, programy szybciej uruchamiają itp.?
>
> Proszę o opinie użytkowników RAID-a w trybie 0, ponieważ zamierzam
> zainwestować w to kasę i nie wiem czy warto wydawać 600-700 zł. na kontroler
> + 2 dyski.

A do czego Ci to potrzebne? Czy zysk wydajności podsystemu dyskowego
zrekompensuje wydaną kasę i podwyższoną awaryjność macierzy?
Jeśli do zwykłego użytkowania w domu (internecik, wordzik, czasami
divx i gry) to IMHO nie warto. Chyba, że masz zamiar obrabiać duże
pliki i wysoka wydajność dysków naprawdę Ci się opłaci...

--
Pozdrawiam
  Bartek