Re: Czy poprawna konfiguracja czytnika jest aż tak trudna?

Autor: lazik_s (spamtrap_s_kizal_at_gazeta.pl)
Data: Tue 30 Dec 2003 - 01:05:11 MET

begin 0 Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

Pewnego dnia, a było to w poniedziałek rano, Sniper napisałeś na
pl.comp.pecet coś takiego:
> [...] /Wyciętych linii: 8/

> Ale nie powinieneś stosować kodowania Quoted-Printable. Odpal
> http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm, wciśnij CTRL + F i
> wpisz: Quoted-Printable. Przeczytaj sobie sam.

Tak dobra lektura ale niestety pro OE. Nie jest to żadna wykładnia
wiedzy na temat newsgrup. Główna i wystarczająca to FAQ
pl.news.czytniki:
http://czytniki.zamiast.net/faq.html
Za nim zacytuję:
> Treść artykułu należy przesyłać w 8 bitach. Istnieje możliwość
> kodowania tekstu w QP (Quoted Printable), lub Base64, jednak część
> czytników na kłopoty z wyświetlaniem bądź cytowaniem takich
> artykułów.
Czyli jak zwykle problem leży w twoim OE, chociaż przyznam że moje QP
jest właśnie dla uwidocznienia tego błędu konfigurowane.
> Nagłówki przesyłać należy w standardzie QP (Quoted printable) lub
> Base64 (nie w 8bit), natomiast treść artykułu w 8bit (nie w QP ani w
> B64; choć jest to technicznie poprawne, niektóre czytniki mają z
> takimi artykułami problemy).
Ten cytat masz dla podkreślenia, że QP jest jak najbardziej poprawnym
kodowaniem znaków 8bit.
Zresztą Netykieta niestety nie łamię o czym świadczy powyższe oraz
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm.

> A jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, to obejrzyj jednego ze
> swoich postów w archiwum:
> http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22czy+poprawna+konfiguracja%22
> Wygląda to beznadziejnie. A justowanie tekstów, jakie stosujesz
> (ciekawe po co?) rozwala do reszty to, co jeszcze jakimiś magicznymi
> metodami daje się normalnie odczytać.

No i właśnie tu nie chodzi o justowanie tylko Quoted-Printable. Jest
to jak najbardziej poprawne kodowanie znaków 8-bitowych. Niestety
niektóre czytniki mają z nim problemy. Dla rozwiązania odpowiednich
sprzeczności proszę jednak o odpowiednie RFC, które zabrania
korzystania z QP w body.

Dla twojej jednak dociekliwości zrobię tą przyjemność i zmienię QP.

--
Pozdrowienia,
 lazik_s    mailto:nick_at_poczta.gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --