Re: Dysk 80GB na starej plycie glownej...

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Wed 03 Dec 2003 - 00:00:17 MET

Użytkownik "novax" <novax_at_SPAM-PRECZ.wp.pl> napisał w wiadomości
[...]
> zaczął bootować z tego dysku. Wpisywałem różne parametry ręcznie w
> BIOSie, żeby tylko zaczął czytać z tego dysku przy starcie - resztę
> zrobi WinXP i by nie było problemu. Niestety jednak to nie przeszło
> :( Teraz dysk chodzi w trybie 32GB a w BIOSie ma wpisane parametry od
> dysku 4GB (zapomniałem to zmienić, ale działa na tych ustawieniach i
> widzi 32GB w XP). Upgrade BIOSu chyba nie wchodzi w grę gdyż na

No to go zostaw na tych ustawieniach, tylko zdejmij zworkę ograniczającą
pojemność do 32 GB. Windows powinien zobaczyć go całego. A DOS-a i tak
pewnie nie używasz.

[...]
> parametrów dysku z nadzieją że zacznie bootować w trybie 80GB? Czy
> może włożyć w kompa jakiś stary dysk (mam taki 125MB Seagate) i jakoś
> bootować z tego dysku najpierw? tylko jak to zrobić żeby odpalał się

Tak też można. Windows zapisuje ntloadera na aktywnej partycji
wskazanego dysku, sam system może być gdziekolwiek. Można się jeszcze
ew. bootować z dyskietki ;-).

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/