Dysk 80GB na starej plycie glownej...

Autor: novax (novax_at_SPAM-PRECZ.wp.pl)
Data: Tue 02 Dec 2003 - 14:45:06 MET

Jak najprościej i najszybciej skonfigurować dość stary komputer na Celeronie
450 by mógł bootować z dysku 80GB? Dysk to Seagate Baracuda 7200rpm. Dysku
BIOS w ogóle nie widzi, chyba że przestawi się zworkę "limit size to 32GB"
<- ale to rozwiązanie mnie nie użądza. Na dysku bedzie Windows XP Pro
(instalator widzi cały dysk i formatuje go poprawnie). Nie moge niestety w
żaden sposób zmusić komputera by zaczął bootować z tego dysku. Wpisywałem
różne parametry ręcznie w BIOSie, żeby tylko zaczął czytać z tego dysku przy
starcie - resztę zrobi WinXP i by nie było problemu. Niestety jednak to nie
przeszło :( Teraz dysk chodzi w trybie 32GB a w BIOSie ma wpisane parametry
od dysku 4GB (zapomniałem to zmienić, ale działa na tych ustawieniach i
widzi 32GB w XP). Upgrade BIOSu chyba nie wchodzi w grę gdyż na płycie nie
ma nigdzie podanego producenta i nie wiem jaki BIOS ściągać - jedyne
oznaczenia jakie znalazłem to 681V13 na płycie i 681VS014 <- to się pokazuje
przy starcie kompa, wersja BIOSu - Award 4.51PG. Moje pytanie: czy bawic
się dalej w strzelanie jakiś parametrów dysku z nadzieją że zacznie bootować
w trybie 80GB? Czy może włożyć w kompa jakiś stary dysk (mam taki 125MB
Seagate) i jakoś bootować z tego dysku najpierw? tylko jak to zrobić żeby
odpalał się XP i żeby ten proces był jak najmniej widoczny dla użytkownika i
nie wymagał żadnej interakcji? (kompa będzie używała osoba nie mająca
żadnego pojęcia o komputerach). Wiem, ze jest program PowerQuest'a PQ-Boot
tylko czy on takie rzeczy potrafi? czy będzie umiał ruszyć z tego małego
dysku i zacząć bootować z dużego? oczywiście tak żeby nie było problemów z
pojemnością?

dziękuję za wszystkie rady

novax