HDD fail - dysk MAXTOR dm 9+ -co robić??

Autor: Starless (starless_at_o2.pl)
Data: Tue 02 Dec 2003 - 07:48:33 MET

Witam,
Jak pisałem kilka dni temu, po paru mcach padł mi w pracy dysk Maxtor 60GB
DiamondMax 9 Plus.
60GB, 7200 obr.

Objawy to widzenie dysku przez BIOS a po przejsciu nast. ekranów komunikat
..." HDD fail" i koniec.
Do tego Bios rozpoznaje go jako inny dysk Maxtora - Calypso.
Dysk jest niewidziany przez DOS - komunikat HDD Error.

W sklepie gdzie dysk był kupowany od ręki dają nowy i sprawny, problemem są
dane jakie na nim były(są) zapisane.
Czy istnieje jakiś sposób aby ściągnąć dane z dysku, bez ingerencji w
elektronikę lub mechanikę.
Sprawa jest b. pilna. Proszę o sugestie co robić.

Pozdrawiam,
Piotr