Re: Napięcia na K7S5A

Autor: szpon (szpon_at_nospam-gazeta.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 19:41:38 MET

Niejaki(a): Wiktor S. z adresu <wswiktor_at_poczta.fmv> napisał(a):
> K7S5A działa mi niestabilnie przy magistrali 133MHz (jakżeby
> inaczej...), podejrzewam słaby zasilacz.

Jeżeli jeszcze jedziesz na standardowym BIOSie, to odrazu go wyrzuć
(czytaj: zflashuj go na CheepoBIOS)

> K7S5A, Ath1200 Thunderbird, zasilacz noname "300W"
>

> szyna 100MHz szyna 133MHz
> procek 900MHz procek 1200MHz
> *wiesza się*

Napięcia wyglądają OK.

> uwaga: nie oczekuję odpowiedzi typu "ECS to szit". Chciałbym wiedzieć
> czy problem może leżeć po stronie słabego zasilacza, a nie mam innego
> żeby sprawdzić.

ECS to nie jest szit. Szczególnie K7S5A, która wg. mnie jest ich
najbardziej udaną płytą. Sprawdź jaki masz numer wersji płyty głównej -
jeżeli 1.x - to rzeczywiście, masz shit (pierwszy wypust tej płyty,
totalnie nieudany). Jeżeli masz wersję 3.x albo 5.x (Pro), to nie jest
to wina płyty. Zasilacz też powinien wytrzymywać, mimo iż noname (ja mam
zasilacz 230W - też noname - i ciągnie bez problemu tą płytę, Athlona
XP1800, 512MB DDR, 1xHDD, nagrywarkę, DVD, SB Live, 128MB GF4 a do tego
jeszcze sieciówkę i tuner TV).

Zflashuj BIOS na Cheepo (powinno pomóc) i sprawdź ustawienia pamięci.
Możliwe, że nieco ją przetaktowałeś (najlepiej wczytaj w BIOSie
"bezpieczne ustawienia" i wtedy potestuj).

--
Piotr Slawinski
http://LISAv2.glt.pl - mega edytor dla programistów/web designerów