Re: Glosny element - jak zidentyfikowac.

Autor: Saiko Kila (saikokila_at_idea.sucks.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 17:13:27 MET

Construct Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl) wrote in its awkward message:

> Po pierwsze, odradzam gmeranie palcami przy wentylatorach.
> Jeśli człowiek uważa i hamuje osłonę silnika, to jeszcze jest
> OK, ale są ludzie, którzy chcąc zatrzymać wiatrak pakują
> palce w śmigło. Skutki opłakane.

Palcem zatrzymalem wentylek na procesorze. Wpadlem na to, zeby nacisnac
oslone, a nie smiglo. Tez nie chce zaliczyc wpadki. Poza tym czym bym
zbieral palce z podlogi ? ;-)

> Po czwarte, najlepiej jest włożyć patyczek w śmigło przed
> włączeniem komputera i dopiero wtedy go włączyć, sprawdzić
> poziom hałasu i wyłączyć, zanim zacznie ładować się system
> operacyjny. Tę metodę polecam najbardziej.

Tak zrobilem, tylko uzylem malego srubokreta. Mialem przez to pewnosc,
ze sie nie urwie i nie wpadnie do srodka. Zreszta mam taka kratke, ze
aby ja odkrecic musialbym rozkrecic cala obudowe i wyjac zasilacz
przedtem. Przez nia sie nawet olowek nie przecisnie. System zaczyna sie
ladowac dosc szybko, ale zdazylem uslyszec co chcialem.

> (...)
> polecam nagłe i gwałtowne wsadzenie patyka w kręcący się
> wentylator. Nie, nie chodziło mi o to.

Dzieki, domyslam sie :) W dziecinstwe bawilem sie zatrzymujac
wentylatory silowo, pamietam, ze nie zawsze konczylo sie to w pelni tak
jak zaplanowalem. Ale na tym wlasnie polega zabawa !

Podsumowujac walke z wiatrakami wygraly te ostatnie:
1. Najglosniejszy jest zasilacz Modecoma. Feel 300W przy nim to milczek.
Moze to ta kratka, nie wiem.

2.Wentylator Bartona jest odrobinke cichszy, ale niewiele. Poza tym jego
dzwiek jest wyzszy, choc ma mniejsze natezenie. Chyba zaczne czytac
posty o cichych wentylatorach.

3.Barrakuda glosno startuje i hamuje, jak maly odrzutowiec. W trakcie
pracy jest jednak ledwo slyszalna, a juz zupelnie z odleglosci pol
metra. Moze to nic dziwnego biorac pod uwage jej konkurentow z 1. i 2.
miejsca.

Dodam, ze pasywne chlodzenie na R9200 na nic sie nie przydalo, do tego
sie prawie poparzylem. Dziekuje wszystkim za uwagi,

--
Saiko Kila-----Name of my email server is invalid-----GG: 4088862
Linux is like wigwam - no windows, no gates and an apache inside.