Re: Rozwiazanie moich problemow z tworzeniem obrazu dysku

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 11:56:57 MET

Użytkownik "Norbert" <norbert.kaminski_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> No...wiec pragne doniesc ze sie udało.
> Od kilku dni walczylem z ghostem...potem z drive image...
> Obydwa sie zawieszały.
> Dzis postanowiłem rozgryść lepiej bootit...
> I olśnienie...udało sie utworzyć obraz partycji systemowej czego nie
> potrafili zrobic poprzednicy i to z niewiadomych przyczyn. BootIT
> uporal sie z tym w jakies 35 minut..moze ciut dluzej ale zwazajac na
> wielkosc dysku to raczej normalny czas :-)
> Tak wiec od dzis zniknely z mojego dysku drive image , ghost i
> zagoscil BOOTIT.
> On rzadzi...a moja satysfakcja ogromna...

Gratulacje. Mnie też kiedyś olśniło ;-) i od tej pory używam tylko tego
programu.

> Teraz pozostało mi przeniesc partycje systemowa 120GB na mniejszy dysk
> 45GB co po zmniejszeniu tej pierwszej powinno sie udac.
> Ale to juz bede sie bawil jutro...ups..dzis..ale pozniej...w kazdym
> razie duzo bezpieczniej sie czuje przed przystapieniem do tego
> posiadajac obraz z ktorego w razie czego odtworze system.
> Mam jeszcze jedno pytanie...przycisk SLIDE...do czego sluzy w
> bootit... czy moze do przenoszenia systemu na inny dysk ??? Bo
> wlasnie to bede robil wiec jak ktos sie zna to prosze o wsparcie
> informacjami co i jak.

Slide służy do zmiany położenia partycji (przesuwania, nie
przenoszenia). Po zaznaczeniu pola "Align for NTFS" służy do
przygotowania partycji FAT32 do konwersji do NTFS tak, aby klaster
docelowy miał optymalne 4 kB. Ostatnią funkcją Slide jest usuwanie
problemów z nieprawidłowym układem partycji, konkretnie kiedy partycja
nie kończy się bądź nie zaczyna wraz z początkiem/końcem cylindra dysku
(co jest charakterystyczne dla partycji Linuxa). PM się poddaje przy
takim błędzie.

> I pytanie drugie... na stronie producenta jest napisane ze BOOTIT jest
> wersja 30dniowa.
> Czy to znaczy ze jak mi system padnie za 35 dni to juz nie dam rady
> odtworzyc?

Nie, program będzie działał, z dyskietki bądź z jej obrazu umieszczonego
na samouruchamialnym CD z backupem. Okres trial jest naliczany tylko po
jego instalacji na hdd.

> Czy moze dotyczy to tylko jakichs innych opcji tego programu takich
> jak instalujacy sie na hdd bootloader ?

Po upływie 30 dni bootmanager i sam program umieszczony na dysku
przestanie działać. Jednak można go wtedy dalej uruchamiać z dyskietki,
ew. reinstalować.

> PS. Dziekuje wszystkim ktorzy mnie namawiali oraz czesciowo
> instruowali co i jak w bootit ugrysc.
> Pozdrawiam.

/za wszystkich nieobecnych/
Proszę bardzo. ;-))