Testy na pl.comp.pecet [długie]

Autor: lazik_s (spamtrap_s_kizal_at_gazeta.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 06:30:35 MET

Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

Tak właśnie sobie myślałem o zadawanych pytaniach na grupie. Jasne
jest, że większość pytań się powtarza a znaczna większość to w sumie
oceny albo gotowego, czy też przyszłego zestawu komputerowego. Chociaż
moja propozycja może wydać się komuś trochę dziwna lub niedorzeczna,
ale proponuję jednak głębiej się nad nią zastanowić. Przechodząc do
tematu. Jak wiadomo jest masa serwisów poświęconych sprzętowi. W nich
można znaleźć też wiele informacji i testów poszczególnych
podzespołów. W tym miejscu należy się także zastanowić nad
sponsorowanymi serwisami. Jakość i wiarygodność tych testów czasami
przechodzi w reklamę. Niewiele można znaleźć w sieci na temat
podejścia do testów od strony już użytkownika danej rzeczy. Ja mam
taką propozycję, żeby niejako "z urzędu" (nazwa grupy zobowiązuje)
wziąć się do testowania poszczególnych podzespołów czy całych
komputerów i w ogólnym sumarycznym dokumencie na koniec miesiąca słać
na grupę w postaci FAQ. Byłoby to niejako ułatwieniem odpowiadania po
kilka razy na te same pytania, szczególnie na tematy które w
oficjalnym FAQ często się nie znajdują. I tak jako zasadę
proponowałbym wyłonić spośród grupowiczów jedną osobę chętną do
"obrabiania" przesyłanych wyników. 3-4 osoby o najlepszej wiedzy do
ewentualnego opisu wyników w danych kategoriach lub do zatwierdzania
poprawności czy ich wiarygodności. Reszta grupowiczów miałaby za
zadanie potestować swoje cacka w domu. Szczególnie np. drukarki,
monitory, myszki, klawiatury, obudowy, zasilacze, głośniki, karty
muzyczne, laptopy itp. Problem oczywiście w testach poszczególnych
części jak procesor, karta grafiki. Jak go rozwiązać sam nie wiem. Co
do testów całych podzespołów niejako niezależnych od jakości
procesora, pamięci itd. możnaby wybrać określone programy testujące i
narzucić je odgórnie do wykonania testu dla danego podzespołu czy
sprzętu. Testy np. jakości serwisu też IMHO byłyby zapewne mile
widziane. Wiadoma całość polegałaby na wzajemnej chęci pomocy.
Uzyskalibyśmy pewną bazę wiedzy na temat jakości sprzętu w
użytkowaniu. Wszystko zależałoby od nas użytkowników, którzy mając już
daną część/podzespół dzieliliby się jej sprawnością a wszystko
następnie byłoby zamieszczane w podsumowaniu np na koniec każdego
miesiąca. Można by było także np. co miesiąc testować 1-3 jakieś
rzeczy. To też rozwiązanie. Ja ze swojej strony mogę potestować np.
sprzęt ze stopki, a jakimi programami to już od wyboru grupowiczów
zależy. Jakby w tym czasie ktoś inny swojego laptopa "przebadał"
dałoby to niejako podstawę do wyboru dla innych grupowiczów.
Taka jest moja propozycja. A co wy o tym sądzicie?

--
Pozdrowienia,
 lazik_s    mailto:nick_at_poczta.gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --