Re: Modernizacja kompa

Autor: Jacek Maciejewski (jacmac-nosp_at_go2.pl)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 17:29:07 MET

 naskrobał:

> ATX to zasilacz i skrzynka w jednym. Wybacz ale nie znam sie za
> bardzo :(
Niekoniecznie. Sptykało się płyty przystosowane do pracy z
zasilaczami ATX i AT. Zobacz jakim wtykiem podłączony jest twój
zasilacz do płyty. Jak wtyk 'w jednym kawałku' to masz zasilacz ATX i
to jest dobrze, a jak w dwóch 'kawałkach' to masz zasilacz AT i wtedy
musisz sobie kupić ATX. Także nie wiadomo jaką masz skrzynkę, te
przystosowane do płyt ATX maja inne otwory z tyłu. Jak twoja skrzynia
jest standardu AT to nowa płyta nie bedzie pasowała.

> Jak sprawdzic czy mam ATX, czy jakis inny? No i ile by mi
> moglo to ewentualnie "dolozyc" (finansowo)??
Używana skrzynia bez zasilacza kosztuje 50 zł, tani nowy zasilacz też
50zł. Ale radzę kupić na Allegro czy u kumpli starą skrzynię midi bez
zasilacza żeby było taniej i dokupić zasilacz Chieftec'a 202 za
150zł.

> A co bys polecal Athlona czy cos innego?
Ja jestem fanem AMD i radziłbym ci dlatego opchnąć tą płytę i procka
i przejść z platformy Intela na AMD. Zawsze parę zł zostaje w
kieszeni. No, chyba że ty z kolei jesteś fanem/fanatykiem Intela :)

> Tez raczej sobie odpuszcze ;)
Och, jest kilka płyt do 200zł z chipsetami obsługującymi 166MHz (np.
Asrock k7vt4-4x), a wiele z chipsetami 133MHz poniżej 100zł. Nie
namawiam, ale jak masz żyłkę ryzykanta to kup to co ja mam w sigu ;)

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440***