Re: Maly problem...chyba ?

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Thu 20 Nov 2003 - 14:45:22 MET

Witam.
GoSiA na pl.comp.pecet napisał(a):
> Mam taki oto problem: ostatnio zaczely mi sie kiepsko odtwarzac divxy z
> plyty wiec pomyslalam, ze to moze wina starego, troche juz zuzytego napedu
> bo z dysku ladnie smiga bez "zacinania". Kupilam Liteona 52x no i niestety
> nic nie pomoglo. Dalej z plyty nie sposob ogladac. Pomyslalam tez, ze to
> moze wina kodekow, no ale jezeli z dysku chodza dobrze wiec chyba nie... I
> co zrobic ?
>
> Komputer taki:
> Duron 750
> ecs k7vza kt133
> 128 MB SDRAM
> [...]

Ja mam dość zbliżony i żadnych problemów z odtwarzaniem filmów. Nie
polecam oglądania filmów bezpośrednio z płyt, lepiej chyba poświęcić ten
1 GB na dysku i 5 min na skopiowanie go.
Sprawdź czy masz dma włączone dla napędu, w setup'ie oraz w windowsie.
Sprawdź kodeki, ja używam kombinacji ffdshow + ac3filter. Ostatni
ffdshow miał w sobie obsługe ac3 ale u mnie dźwięk się rozsynchronizował
po paru minutach odtwarzania. Używam aktualnie wersji z maja i nie mam z
nią problemów.
U siebie zauważyłem inny dziwny efekt, kiedy podłączyłem do zestawu
nagrywarkę (LiteOn) to cd-rom zaczął dziwnie się zachowywać. Np sam z
siebie potrafi zwalniać. Musze uruchamiać Nero Drive Speed i ręcznie mu
kazać się rozpędzić (kopiowanie na 12x troszke trwa, a CD-ROM ma 50x
odczyt).

Pozdrawiam,
Arek.

--