Re: skanowanie starych zdjec

Autor: Kasia (VarsK_at_grojec.al)
Data: Thu 20 Nov 2003 - 06:57:11 MET

On Wed, 19 Nov 2003 09:38:28 +0000 (UTC), Lukasz Goralczyk
<liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl> wrote:

>[ciach wypowiedz JG - Lukasz]
>[ciach]

>Czy moglbys mi wyliczyc i uargumentowac te durnoty? Byc moze zmienie swoje
>zdanie na temat skanowania zdjec.
>Piszac "fotografia cyfrowa" masz tez na mysli cyfrowa obrobke?

>Mysle ze to jest kwestia podejscia, np. ja wole miec materialy w najwyzszej
>mozliwej rozdzielczosci i tylko docelowo zmniejszac rozdzielczosc. Zaleta
>tego rozwiazania jest ze z 300dpi (bo wiecej nie ma sensu) zrobi sie 200,
>100 i 72 bez utraty jakosci. Jesli czesc zdjec masz w 300, czesc w 100 to
>moze powstac maly balagan.

Nie bedzie balaganu!...... Niby dlaczego?
Wydaje mi sie ze nie bardzo jestes zorientowany w temacie, a tylko
wydaje ci sie ze cos tam wiesz. Mieszasz po prostu podstawowe
pojecia.
Proponuje abys najpierw zaznajomil sie z takimi pojeciami jak:
DPI, PPI, SPI oraz LPI.
Co one oznaczaja, z ktorymi processami sa zwiazane , jaka jest relacja
miedzy nimi oraz roznice w rozdzielczosciach materialow skanowanych,
obrazu na monitorze, web i video graphics, obrazow z kamery cyfrowej i
na koncu materialow drukowanych.
Jak juz to wszystko zrozumiesz to byc moze zaczniesz pisac cos
madrzejszego na ten temat.
Tymczasem postudiuj....

Kasia