Re: Podzial dysku na partycje - prosze o sugestie

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Thu 20 Nov 2003 - 02:21:33 MET

Użytkownik "bAnan" <nospam_at_nospam.pl> napisał w wiadomości

> fat32 dla systemu i danych razcej odpada - tu ponad szybkosc
> przedkladam bezpieczenstwo oraz niewielka ilosc danych traconych przy
> clustrze 4kB i duzych Patrycjach ;)

Całkowicie się z tobą zgadzam. Przyrost szybkości byłby może widoczny
przy partycji 8 GB, ale nie przy 40 GB i więcej. Chyba że zwiększysz
klaster do tych 32 kB, ale to przecież totalna bzdura, tracić czas i
miejsce dla przestarzałego i zawodnego FAT32......

> dlatego wlasnie pomyslalem o swapie na fat 16 - 2GB, cluster 32kB -
> powinno dobrze chodzic (ma ktos tak?)

Ja. Nie spodziewaj się jednak rewelacji - znacznie lepszym rozwiązaniem
jest dołożenie RAM-u i próba eliminacji swap-a.

> nie chcialbym rozrzucac uzywanych przeze mnie aplikacji po innych
> partycjach, a zajmuja one nie malo

Ale przez to będzie ona trudna do archiwizacji.
Jak widzę, jesteś zaawansowany w te klocki - zainteresuj się może takim
rozwiązaniem:
- 2 GB FAT16, bootowalna, pod swap, TEMP i DOS-owe narzędzia.
- 8 GB system, NTFS, także wszelkie małe i niezbędne aplikacje.
- 8 GB, NTFS, podmontowana pod katalog Documents & Settings
(junction.exe z www.sysinternals.com), na profile użytkowników i
wszelkie ważne dane.
- reszta dysku NTFS - pod duże aplikacje itp., podzielona dowolnie albo
w kawałku.
Na końcu dysku można pozostawić wolne miejsce pod Linuxa.

Partycję z profilami użytkowników (albo z systemem) można dla pewności
duplikować na wolnym miejscu dysku, bo ma tylko 8 GB. Zduplikowany
system może w każdej chwili przejąć rolę głównego systemu (bo dane i
profile są osobno), a zduplikowana partycja z profilami może być w
każdej chwili podmontowana zamiast oryginalnej.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/