Re: LCD i praca 24/7

Autor: Krzysztof Szatanik (dbl001_at_o2.pl)
Data: Tue 18 Nov 2003 - 22:21:26 MET

In news:bpe1qk$u6q$1_at_news.mm.pl,
archie <archie.am_at_ANTYSPAMwp.pl> typed:
> Użytkownik "Krzysztof Szatanik" <dbl001_at_o2.pl> napisał w wiadomości
>
> a czy nie lepiej by było uaktywnić w notebooku opcję wyłączania
> ekranu? Była by 100% pewność, że się z nim nic nie stanie.

    A wtedy hulaj dusza po morzach i oceanach z zamkniętymi oczami :)) Sęk w
tym że na mapy jest naniesione wiele pozycji "zaczepów" i osoba za sterem
musi się non stop orientować w położeniu. W końcu po to jest komputer aby
automatycznie i ciągle nanosił automatycznie pozycję z GPS'a i pokazywał
otoczenie jednoski. Bez tego równie dobrze można by go zwodować i wrucić do
papieru i ołówka...

> Nie
> rozumiem kwestii poboru prądu. Czyżby 300 wat więcej spowoduje
> wywalenie agregatu? Ten statek chyba nie jest kutrem rybackim.

    Jest kutrem rybackim, i na dodatek ostatnio mieliśmy problemy z
elektryką przez co przetwornica 24/220 jest do wyrzucenia, a agregat do
naprawy :((( Stąd notebook i zasilacz samochodowy na 12v podłączony do
akumulatorów oraz 4 bezpieczniki po drodze...

> W ekranach LCD i podobnych bardzo szybko wypalają się lampy
> podświetlające matrycę. Z czasem świecą coraz słabiej, a zdarza im
> się przepalić jak zwykła żarówka.

    Hmmm... a więc jednak przyjdzie wydawać pieniądze na monitory żeby
zaoszczędzić na komputerach :(((... Nie orientujesz się może przynajmnmiej
jaka jest orientacyjna żywotność takich wyświetlaczy?

--
Z pozdrowieniami,
Krzysztof Szatanik.